Právě je 17.10.2018, 08:06

"Moderní" vzdělávání

Všeobecné vzdělávání; přírodní, humanitní a aplikované vědy; nové poznatky a technologie; aplikace vědeckých metod s ohledem na člověka a životní prostředí; vývoj a udržení kooperativního a symbiotického myšlení.

Příspěvekod Morpheus » 24.03.2011, 08:21

Jupí, tohle mi nedá a musím si tu jako student vysoké školy zaprotestovat tímto článkem:
http://www.lidovky.cz/deti-ucime-neprir ... n_veda_kim
V "moderní" době se učit podle takovýchto metod, to už o něčem svědčí. Co se nenaučím sám, to mi prostě škola nedá a systém jaký je v drtivé většině škol nastaven, je úplně postavený na hlavu a nemyslím si to jen já, ale je to vidět na morálce a myšlení skoro všech studentů...nějak to přežít, sbalit titul a tradá mezi hromady dalších zaměstnaných "vysokoškoláků", kterou může udělat v podstatě každý, když bude alespoň trochu chtít. Snad všichni to vědí, ale nikdo s tím nic nedělá. Samozřejmě, znovu by to stálo nemálo peněz...
Systém se bezhlavě podporuje - http://www.lidovky.cz/kellner-dotuje-i- ... n_veda_ter
A utopíme v něm i mozky ze zahraničí - http://www.lidovky.cz/dobes-chce-zvysit ... _domov_ter
Naším nepřítelem nejsou lidé, ale systém do kterého jsme se sami uvěznili...
Morpheus
Sympatizant TZM
Uživatelský avatar

Příspěvekod luger.205 » 24.03.2011, 09:53

Na střední mi učitelé monotonním hlasem předkládali fakta, jedno za druhým, bez zdůraznění vstahů mezi nimi, nezáživně. Asi jenom proto, že museli a že to měli v popisu práce. Na výšku jsem už radši ani nešel a doufám, že už do žádné školy jako student nezavítám. Prostě jsem to z důvodu naprostého zhnusení vzdal. Od té doby jsem se všechno učil sám a nemohu si na tento způsob stěžovat.

Tolik k mojí zbabělé zkušenosti se vzdělávacím systémem. ;)
_________________________________________________________________________________
LIFE IS JUST A RIDE
luger.205
Sympatizant TZM

Příspěvekod v15k » 24.03.2011, 18:41

Mno já jsem na střední, učitelé něco vykládají a studenti se buď baví, spí nebo si zhnuseně píšou výpisky. Je to proto, že studenti se musí učit spoustu vzásadě zbytečných a do života naprosto nepoužitelných "informací" (např. pro mě literauta nebo taková zastaralost jako jsou v matematice logaritmy atd.). Dále, nejsme nijak motivováni se učit, protože je málo pracovních nabídek (např. hlavně po vystudování ekonomicky zaměřené SŠ a VŠ) a nikdo dnes nechce studenta bez praxe, a ještě vidíme, jak se svět celkově řítí dopr....
Jinak jak říká luger.205- ve škole se nic nenaučím, musím si nad tím sednout doma...
v15k
Diskutér

Příspěvekod Raziel-CZ » 24.03.2011, 18:51

Project Venus mluví jasně. Každý člověk má nějaké zaměření a nadání, bude se tedy po pochopitelně základním vzdělání učit právě to, co jej zajímá. A jelikož ho to skutečně zajímá, budou se mu jistě věnovat jiní, které stejné téma zajímá také, protože nikdy nevíme co onen student vymyslí a jak moc se díky němu hneme kupředu. Když někdo má možnost věnovat se svému zájmu, naučí se mnohem více než kdyby se věnoval něčemu pro něj méně užitečnému. Skutečný profesionál v oboru je ten, kterého zároveň baví.
„Dokud budou existovat peníze a náboženství, nebude lidstvo nikdy svobodné.”; „Je rozdíl mezi pravdou, kterou řekneme my a pravdou, kterou řekne někdo jiný.”; „Válčit za mír je jako souložit za panenství.” Už se nechcete podílet na devastaci planety? Kontaktujte nás.
Raziel-CZ
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvekod Funthomass » 25.03.2011, 00:04

Eeeeducaaatioooon :-). To je topic sám o sobě.
Můžu naprosto potvrdit že výuka na středních školách není nic jiného než zasvěcování ovcí do stáda. Od 3. ročníku či dříve se okruh informací, které vám budou předkládat neustále zužuje. BUT HEY ! Mě v 19 letech poslední dobou zajímá opravdu hodně věcí, proč bych se měl zaměřit pouze na tu jedinou? Ještě před pár lety bych specializaci propagoval, ale teď zjišťuji, že je to tak nepřirozený.
Nechme lidi dělat všechno to, co je zajíma, dejme jim k dispozici ty nástroje, které potřebují. Přejďeme od starých metod výuky tzn. jeden učitel na 30 žáků, vy všichni jste učitelé, vy všichni jste žáci, učme se tedy jeden od druhého :-).
Funthomass
Sympatizant TZM
Uživatelský avatar

Příspěvekod destanov » 27.03.2011, 14:37

Jsem taky na střední.Vyučování u nás vypadá úplně stejně jak ho popsal v15k.Ale hodně záleží na učiteli.Rok máme novou učitelku češtiny.Bývalý učitel hodiny zvládal s přehledem a nejen že si každý zapisoval, většinu to i docela zajímalo.Teď si už nepíšu ani já a snažím se hodinu prostě vytrpět.Připadá mi úplně zbytečný do školy chodit když tam učitelka akorát předčítá z učebnice a pak nás jebe za to že MY to neumíme.Hlavně že ona to umí nazpaměť...Bývalý učitel procházel třídou a všechno říkal zpaměti.Pochopitelně ti špatní jsme my studenti protože se nám do toho prej nechce.Ale jestli je to teda jen o studentech a na učiteli nezáleží, tak proč nám prostě nedaj na začátku školy učebnice a seznam všeho co se máme naučit a na konci roku si nenapíšeme test???škola by tak byla absolutně zbytečná (a v mnoha případech taky JE zbytečná).Fakt to naše školství nechápu...
destanov
Sympatizant TZM

Příspěvekod Funthomass » 01.04.2011, 12:07

V mnoha případech jsem se také setkal s učiteli, kteří to dělají čistě pro peníze, nezajímají je znáky žáků, jen do té míry, aby nepřišli o místo. Dále je tu problém toho, že kvalita vzdělaní je na konci v mnoha předmětech dost nízka, jelikož každý se učí jinou rychlostí, takže chrlit na 30 lidí učivo stejnou rychlostí kvůli časovému plánu, rozpočtu, rozhodně není ta správná cesta ke vzdělání.
Funthomass
Sympatizant TZM
Uživatelský avatar

Příspěvekod Johnny_Cmoud » 18.04.2011, 17:38

Nejdůležitější téma vedoucí ke ZMěně, řekl bych...

Souhlasím se základní tezí: Není prvotně důležité, aby se žák něco naučil, ale aby měl chuť se něco naučit. Když bude chtít, bude to dělat sám.

Jak toho dosáhnout s dětmi, kteří se nic učit nechtějí a jsou ze společnosti naučení, že jde o to prosadit svůj názor, i když je blbý? Jak podnítit zvídavost a touhu být lepší?
A v jakém poměru učit přírodní vědy a společenské vědy? Jak působit nejen na znalosti, ale jak "vyučovat" lidskost, sebepoznání a ty hodnoty, které považujeme za dobré? A jak podávat studentům zpětnou vazbu, popřípadě jak je přimět, aby nebyli závislí na naší zpětné vazbě a dávali si ji sami podle hesla, chci být lepší, ale mám se rád, jaký jsem?
Johnny_Cmoud
Nový diskutér

Příspěvekod conopee » 30.05.2011, 13:14

Zdar čmoude :D Rád tu vidím známou "tvář" z dob, kdy byl ZGM CZ ještě v plenkách.

Děti, které se nechtějí nic učit snad ani nejsou ne? A když, tak je jich snad nebude tolik abychom je nemohli nechat žít v jejich nevědomosti. Nikoho bych do ničeho nenutil.

Podnítit zvídavost? To přece záleží především na rodičích dítěte a na prostředí, ve kterém vyrůstá.
Jak naznačil Raziel, bylo by dobrý stanovit nějaké základní znalosti, které by měl zvídavý člověk mít a pak ať se specializuje na to co ho zajímá a baví..
Kdo chce, hledá možnosti. Kdo nechce, hledá důvody.
conopee
Sympatizant TZM

Příspěvekod Johnny_Cmoud » 22.06.2011, 12:19

conopee píše:Zdar čmoude :D Rád tu vidím známou "tvář" z dob, kdy byl ZGM CZ ještě v plenkách.

Děti, které se nechtějí nic učit snad ani nejsou ne? A když, tak je jich snad nebude tolik abychom je nemohli nechat žít v jejich nevědomosti. Nikoho bych do ničeho nenutil.

Podnítit zvídavost? To přece záleží především na rodičích dítěte a na prostředí, ve kterém vyrůstá.
Jak naznačil Raziel, bylo by dobrý stanovit nějaké základní znalosti, které by měl zvídavý člověk mít a pak ať se specializuje na to co ho zajímá a baví..

Taky jsem tě tu rád viděl :) Ještě tu někde je Freddy.
Děti, které se nechtějí učit, nejsou, pravda, ale většina dětí se snaží učit to, co se dnes považuje za důležité. Dnes je to umění bavit sebe i ostatní, vydělat peníze, užívat si. To se děti učí velmi usilovně.
K tvému "základnímu vědění"... To je jasné, že lidé musejí vědět základní věci. Podle mě to ale zajistí volný trh. Lekl ses? :D Myslím volný trh informací, ne volný trh peněz.
Johnny_Cmoud
Nový diskutér

Příspěvekod Morpheus » 22.06.2011, 12:19

nechci aby podobná věc zapadla ve spoustě informací, které tu máme, tak přiložím krátký úryvek z toho co se teď učím na vysoké škole v projektovém řízení:
zítra mě čeká poslední zkouška na VŠ, zrovna se učím projektové řízení a hned na první stránce mám tématiku nátlaku...
časová nátlaková taktika - na základě časového stresu, jsme nuceni k chybnému jednání, např. stres a spěch při podepisování smlouvy, snažíme se partnera dostat pod tlak, znervóznit ho a tím pádem vyvolat neuvážené a chybné rozhodnutí.....
tohle se mám učit na vysoké škole??? tohle mám jednou předat svým dětem a přivést je do něčeho takového? nikdy...
Naším nepřítelem nejsou lidé, ale systém do kterého jsme se sami uvěznili...
Morpheus
Sympatizant TZM
Uživatelský avatar

Příspěvekod Petr_NJ » 22.06.2011, 15:27

A to je doporučení pro vysokoškoláky jak to dělat nebo na co si dát pozor ?

Já mít takového pisálka profesora před sebou tak mu to slušně omlátím o hlavu a to totální kritikou takového přístupu, jen to chce nedělat sám a hned po složení zkoušky, abys měl vůbec co v dalším semestru ještě psát.
Chce to např. rozebírat aktivně na hodinách psychologie apod., napsat o tom článek na univerzitní server i na veřejné. Je třeba proti tomu prostě bojovat.

Profesorovi bych doporučil detailní studium konvergence takových doporučení "jak se uživit v dravém kapitalismu". Prostě zamyšlení, kde takové postupy až mohou končit, kde je pro ně ta hranice slušnosti resp. už sebereflexe.

No nicméně je to jedna z ukázek, kde se tato společnost řítí a to jest do hodně smradlavé ři.......
Změnit můžeme svět jen svou změnou, svým příkladem, který někdo jiný bude schopen jednoduše zkopírovat, když dojde poznání a pochopí, jaká je v tom síla. Nic jiného totiž nefunguje a navíc trvale.
Petr_NJ
Organizační tým

Příspěvekod Morpheus » 22.06.2011, 15:59

no hele ono je to napsáno v podobě hodné dnešní doby, kdy můžeš mlátit hubou jak chceš, ale jeho to zajímat moc nebude, jelikož....
tu mám stránku plnou jak efektivně zatlačit na oponenta, aby mi podepsal pro něj nevýhodnou smlouvu, abych mu prodal něco co nechce apod...
a pod tím vším je jedna věta...je důležité se naučit nátlakovým technikám čelit, ne je používat...a šmitec...
takže když já mu omlátím o hlavu celou tu stránku, on mi omlátí o hlavu tu jednu větu, že nás vlastně učí, jak být "dobrý"...a tak je to dnes se vším...pořiďte si tento telefon za korunku!...a dole větička...pokud s námi podepíšete smlouvu na 1000,- měsíčně...
jo ovšem to už je téma marketingu a toho jsem si na bakaláři užil taky dost a dost, jak vnutit něco co člověk nechce...a v učebnicích je to jen odvar, v praxi je teprve ta pravá divočina
Naším nepřítelem nejsou lidé, ale systém do kterého jsme se sami uvěznili...
Morpheus
Sympatizant TZM
Uživatelský avatar

Příspěvekod vectorcomp » 12.12.2011, 03:06

Velmi rád bych poukázal na přínosné informace, které mi "náhodou" přišly pod ruku. na stránce http://www.robertslovak.cz/video/index. ... z1gHGbRrQu je několik zajímavých videí.
První v pořadí je "Myslíte, že se něco nejste schopni naučit?" měnící pohled na způsob výuky.
A druhé "Jak se z touhy učit se stane sběratelství známek".

První lze shrnout "Kde je zájem, tam je učení" a druhé "Základem je vnitřní motivace, ne vnější".

Mají 15 a 17 minut. Velmi doporučuji :-D!!!
vectorcomp
Nový diskutér

Příspěvekod Morpheus » 12.12.2011, 11:33

První video bych okomentoval asi takto...
Ježiš marja, no ještě aby jsme do chudých zemí zavedli náš nynější systém vzdělávání a můžeme to zabalit rovnou...jenže ono to jde ruku v ruce, pokud budeme mít snahu tamní obyvatelstvo nějak vzdělávat, musíme se nejprve změnit sami a změnit naše myšlení. Teď je tu i vzdělávání podrobeno zisku a jak se patří náležitě dupáno a nějaká změna v nedohlednu v současném ekonomickém myšlení. A v takové situaci ještě myslet na to, že támhle někde v africe apod jsou negramoti, který nedokážou myslet ve stylu "západního" myšlení...pak se ale nesmíme divit, že se tam objeví skupinky jako Pol Pot s pár bambitkama a ty tam dokážou udělat takový divy jako udělali...jen proto, že jsou tam ty lidi nevzdělaný a my nemáme na to jim tam nějaký vzdělání zanést...jen zkázu...
No a druhé je jasné jako facka prostě no...znovu tu narážíme na skutečnost, že učitelé ani nemají snahu o nějaké smysluplné vzdělání...když i oni sami jsou podrobeni "odměnám"...
Naším nepřítelem nejsou lidé, ale systém do kterého jsme se sami uvěznili...
Morpheus
Sympatizant TZM
Uživatelský avatar


Zpět na Věda a vzdělávání

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron