Založím zde další téma poukazující na dnešní společnost a to na téma "nezájem o potřeby spotřebitele, ale točení rezavého soukolí monetárního systému"
Krásný příklad tady z mého koníčku okolo aut. Sám používám auto staré přes 20let a pokud bych si měl kupovat nové, koupil bych si klidně ještě starší. Nedávno se ke mě ale dostala informace o jedné vychytávce, která se přidává do nových aut a to filtr pevných částic, který by měl čistit saze ve výfuku a tím ulehčovat životnímu prostředí...samozřejmě jde o blbost, která nám sáhne hodně hluboko do kapsy a kolečka soukolí se znovu krásně točí na všechny strany...určitě nejde o jedinou součástku v nových moderních automobilech, které slouží jen k vytahování peněz ze spotřebitele
a tady je názor odborníka na toto téma:
"Osobně ho považuji za největší nesmysl poslední doby. Nejenže samotný filtr funguje jako ucpávka ve výfukovém potrubí, ale především snižuje výkon a zvyšuje spotřebu paliva (až o 1.5 l/100 km). Výsledný dopad při použití filtru pevných částic je na životní prostředí přesně takový, jako by žádný ve voze nebyl. A to se majitel vozidla navíc ještě pořádně prohne. Na druhou stranu vydělá automobilka, která dává práci lidem a posléze i různé servisy zabývající se demontáží či čištěním filtru. Při koupi nového automobilu vždy doporučuji volit diesel bez filtru pevných částic (zejména pro krátké jízdy či jízdy po městě), čímž se vyhneme komplikacím při následném prodeji nebo zvýšeným vlastním nákladům při dlouhodobém provozu. V mých očích je DPF či FAP jen další blbostí co nemá v autě dělat. Stále zastávám pravidlo, co v autě není, nemůže se pokazit"
Tady máte pro příklad kolik vás tato sranda může vyjít a to i u aut s cenovkou kolem 130tis! (Zrovna s kamarádem řeším, že jeho bude oprava stát 38tis u auta s cenovkou 130tis...)
BMW:
Filtr pevných částic např. pro 530d E60LCI stojí zákazníka 25.000 Kč s DPH + plus necelá půlhodina práce.
FORD:
Cena výměny úzce souvisí s variantou systému a od ní se odvíjející ceny materiálu (aDPF Focus/C-Max = 13.000 Kč, cDPF Galaxy = 18.000 Kč, vDPF Galaxy = 32.500 Kč). Práce je v řádu 1.000 Kč. Cena jednoho doplnění aditiv se může pohybovat v řádu 4.000 Kč včetně materiálu.
HONDA:
Cena DPF filtru pro i-CTDI je 112.113 Kč (Civic) a 140.021 Kč (CR-V). Cena DPF motoru i-DTEC je stanovena na 21.483 Kč (Accord) a 86.909 Kč (CR-V).
HYUNDAI:
Filtr pevných částic je velice složitá součást, a proto cena není nízká. Cena filtru se pohybuje od 60.000 do 80.000 Kč (bez DPH). Cena servisních prohlídek se liší pouze v nároku na motorový olej, který pro filtr částic musí splňovat specifikaci C3.
KIA:
Filtr stojí např. pro Vengu 1,4 CRDi cca 78.000 Kč bez DPH, nicméně se mění pouze v případě závady nebo krádeže. Cena servisní prohlídky je závislá na typu vozidla a počtu ujetých km.
MAZDA:
Ceny filtrů pro výměny v případě poškození nebo ztráty funkce jako náhradní díl v rozmezí 45.000-75.000 Kč podle modelu vozu, Mazda3 od 14.000 do 25.000 Kč podle provedení.
PEUGEOT:
Cena filtrů závisí na generaci filtru, motoru a modelu vozu. Peugeot nabízí kromě nových filtrů FAP i filtry repasované. Například u Peugeot 406 restyl 2,0 HDi 110 přijde nový FAP na 13.000 Kč včetně DPH, repasovaný na 7.900 Kč včetně DPH. Aditivum pak stojí cca 4.000 Kč. Výměna filtru trvá zhruba 1 hodinu (sazba 500 Kč), ovšem dále je třeba doplnit
aditivum (0,5 hod) a pomocí diagnostiky provést konfiguraci. Kompletní výměna filtru včetně doplnění aditiva a diagnostiky tedy trvá asi 2 hodiny tedy 1.000 Kč, v optimálním případě. Někdy je nutné vůz projet, doplnit nádrž a zopakovat konfiguraci. Nutný čas tedy může dosáhnout až dvojnásobku.
SUBARU:
Základní cena otevřeného typu DPF je 36.740 Kč včetně 20% DPH, uzavřeného 96.400 Kč vč. 20% DPH, což je způsobeno přítomností oxidačního katalyzátoru, která je jeho součástí.
ŠKODA:
Automobilka dosud informaci o cenách filtru pevných částic neposkytla.
zde článek k tomuto tématu: http://www.tipcar.cz/filtry-pevnych-cas ... -4645.html